Spis treści >> Czym jest landing page

Jak wykorzystać targetowanie na Facebook'u

Daniel Kędzierski

Jak przykuwać uwagę odbiorcy?

Na wstępnie należy podkreślić, iż w przeciwieństwie do tego, co oferuje Google Adwords, w Facebook Ads Manager mamy możliwość wybrania, komu wyświetlimy komunikat: czy to będzie mężczyzna, czy kobieta, w jakim wieku, a najważniejsze — czym się interesuje!


W Google Adwords nie mamy wpływu na to, czy naszą reklamę zobaczy 13 letnie dziecko, bo interesuje je nasz produkt tylko, jako element pracy domowej czy zobaczy ją nasza konkurencja lub jeszcze gorzej - obecny klient naszej firmy.


Tak! Wyświetlenie reklamy obecnemu klientowi to czasami najgorsza rzecz, jaką można zrobić swojej firmie. Część z was zapyta "dlaczego?".


Wyobraźcie sobie taką sytuację. Pan Nowak kupił u was buty marki TOOTO i jest ich szczęśliwym posiadaczem. Wydał na ten produkt w poniedziałek całe 400 zł – długo odkładał, dzwonił i dopytywał o aktualną promocję. Niestety żadnych promocji nie ma i nie wiadomo czy w ogóle będą.


W końcu kupił. Kupił na kredyt i zapłacił kartą kredytową. Wyobraźcie sobie, jaką przeżywa frustrację, gdy w czwartek widzi wasza reklamę. Dowiaduje się z niej, że dziś może kupić te same buty 50% taniej! Po pierwsze czuje się oszukany, po drugi może próbować zwrócić towar, by zaraz kupić ten sam produkt 50% taniej, po trzecie… Tak! Takie sytuacje budzą negatywne emocje. A w handlu ich nie potrzebujemy. Powinniśmy wręcz ich unikać, by nie były kojarzone z naszym sklepem, produktem czy brandem.

Z pomocą przychodzi Facebook!

Otóż w swoich działaniach reklamowych w Facebook Ads Manager możesz dokładnie określić, kim ma być odbiorca twojego przekazu.


Może nim być mężczyzna, mężczyzna w konkretnym wieku lub w przedziale wiekowym, a nawet, co bardzo lubię, można określić, że osoba ta w ciągu najbliższych dni będzie miała urodziny :D

➡ Halo panie przedsiębiorco ! Już za kilka dni twoje 30 urodziny :D Masz prawo spędzić ten wyjątkowy dzień tak jak...

Posted by Prezent Marzeń on 12 stycznia 2016

Targetowanie:

  • Tylko mężczyzna.
  • Tylko taki, który ma 29 lat (dzięki temu wiemy, że w najbliższe urodziny, skończy 30 lat).
  • Tylko taki, który interesuje się samochodami.
  • Tylko taki, który interesuje się Ferrari.
  • Tylko będący właścicielem firmy.
  • Tylko taki, który używa Samsunga s6.

W czym tkwi sekret dobrych kampanii reklamowych?

W tym, że idealny klient to suma różnych zainteresowań. Każdy, dosłownie każdy, interesuje się kilkoma rzeczami naraz. Sztuką jest odkryć, kim są idealni klienci, ale o tym, jak to zrobić opowiem innym razem.


A dobra kampania? Najlepiej do tego wykorzystać targetowanie na zbiorach. Różnice widać na poniższych zdjęciach.

Targetowanie tradycyjne

dobry landing facebook reklama zbiory 1

Dotknij, aby powiększyć

Targetowanie na zbiorach

dobry landing facebook reklama zbiory 2

Dotknij, aby powiększyć

Warto też podkreślić aspekt finansowy korzystania z Facebook Ads Manager. Zwróćcie uwagę, iż pomimo lepszego dopasowania reklamy na Facebook sugerowana stawka za Website Click (CPA) jest dużo niższa niż w AdWords. Podsumowując: nie tylko trafiamy do właściwej grupy odbiorców, ale też koszt kampanii jest niższy.


Zastanówmy się... Ale, po co to wszystko? Po co tak dokładnie doprecyzować grupę docelową?


Ponieważ trzeba przykuwać uwagę, wzbudzić zainteresowanie, a czasami po to, ponieważ warto odnieść się do stanu i sytuacji, w jakiej znajduje się odbiorca…

Przykładowa kampania:

dobry landing facebook reklama pogoda

Dotknij, aby powiększyć

To post z przykładowej kampanii, ale z wyjątkowym targetowaniem, tzn. z targetowaniem wg warunków pogodowych. Kampania uruchamiała się tylko w tych miejscach, gdzie wystąpiły określone wcześniej warunki atmosferyczne:


Targetowanie:

  • Tylko mężczyźni
  • Tylko 18+
  • Tylko w tych miejscowościach, gdzie jest +30 C oraz słoneczny dzień.

„Jest bowiem w człowieku dziwna jakaś ciekawość i chęć badania rzeczy nieznanych."

Daniel Defoe

Właśnie to determinuje nas, ciągle pcha ku dalszemu rozwojowi i właśnie tę cechę należy wykorzystywać, aby wciąż podnosić skuteczność landing page.


Oczywiście naszym celem nie jest tylko zaciekawić widzów, ale warto też dołożyć starań, aby odbiorca reklamy nam zaufał.


Dlaczego to takie ważne? To proste.


Potencjalny klient musi nam ufać. Ufać, by swobodnie pozostawił swoje dane osobowe, by podzielił się z nami swoimi odpowiedziami na zadane pytana.


Czy pokazowy post ma cechy, które wzbudzają zaufanie?

Na pewno taki post może przerazić. Osoba, która jest odbiorcą takiej reklamy, może poczuć się niekomfortowo, gdy nagle zrozumie, że tyle o niej wiemy.


Dlatego z treścią nie możemy przesadzać, ale warto eksperymentować, by znaleźć złoty środek pomiędzy przykuciem uwagi, a co za tym idzie wykorzystaniem ciekawości i przełamaniem strachu.


Pamiętajcie, iż celem landing page jest pozostawienie danych osobowych, a więc zaufanie, zaufanie i jeszcze raz sex i pieniądze.


Bo nic na świecie bardziej nie otumania jak obietnica szybkiej nagrody i satysfakcji, jaką osiągniesz, gdy ją otrzymasz. Dlatego drugim skutecznym sposobem na to, by zachęcić do pozostawienia danych to obietnica i pożądanie.


Połączenie treści z grafiką i odpowiednim targetowaniem znacząco podnosi skuteczność kampanii, której celem jest wypełnienie formularza na landing page.

Opisane powyżej możliwości, jak targetowanie na zbiorach i wykorzystywanie warunków pogodowych dostępne są poprzez narzędzie FastTony.es.




_
Daniel Kędzierski
CEO Fasttony.es


Przedsiębiorca z 11-letnim doświadczeniem. Twórca innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i strategi marketingowych.Dzięki swojemu innowacyjnemu produktowi pomaga bardzo precyzyjnie dotrzeć do konsumentów. Tworzenie reklam lokalnych i niestandardowe formy rozliczeń na Facebook nie mają przed nim tajemnic, a w szczególności: Local Awareness, Custom Location Ads, Local Video Ads, Content manager, CPA, CPL, CPC, CPM, oCPM i inne. Bardzo aktywnie wspiera start-up`y, dzieląc się zdobytymi doświadczeniami oraz doradza przy skalowaniu i promocji biznesu na rynku krajowym i zagranicznym.

Chcesz dostawać informacje o kolejnych akcjach?

Wiesz już wszystko?

Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na newsletter!

Zapisz mnie

Wiesz już wszystko? Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>
×