Spis treści >> Jak tworzyć treści, które konwertują?

Jak tworzyć treści, które konwertują?

Sandra Wróbel-Konior

Dla wielu odbiorców pierwszy kontakt z twoją marką czy produktem następuje poprzez odwiedzenie twojego landing page. Wykorzystaj to i opowiedz historię, której użytkownik nie znajdzie nigdzie indziej. Jak to zrobić?


Zanim zaczniesz pisać, powinieneś wiedzieć o czym chcesz opowiedzieć odbiorcom. Treści powinny być unikalne. Mowa tu nie tylko o unikaniu duplikowania treści, ale też o nadaniu własnego, niepowtarzalnego charakteru. Content nie powinien być podobny do tego, który można znaleźć na innych stronach docelowych.

Skup się na jednym celu

Odbiorcy najczęściej trafiają na landing page z reklam uruchomionych w Google AdWords czy w serwisach społecznościowych. Treść, jaką znajdą na stronie docelowej, powinna współgrać z treścią reklamy, prowadzącej na wspomniany landing.

dobry landing page treśći konwertują content

Z pewnością chcesz, aby użytkownik odwiedzający stronę zrealizował założony cel. Konieczne jest więc poprowadzenie go prostą drogą, na której znajdzie niezbędne informacje o produkcie czy usłudze i o korzyściach związanych z jego używaniem.




Celem może być zapisanie się do newslettera, uzupełnienie formularza, pozostawienie e-maila, pobranie e-booka, zaproszenie znajomych czy zakup produktu. Najważniejsze, aby jeden landing page realizował jeden cel. Im więcej celów umieścisz na jednej stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy opuszczą ją równie szybko, jak do niej weszli.



Jeden landing = jeden cel



Wciel się w rolę swojego klienta

Załóżmy, że celem twojego landing page’a będzie zapisanie się na szkolenie ze skutecznego copywritingu. Zastanów się teraz, jak przekonasz do tego osoby odwiedzające stronę docelową. Zanim zaczniesz tworzyć treści na landing page, wejdź w buty klienta. Postaw się w jego sytuacji i zapytaj siebie „co ja z tego będę miał?”. Najważniejsze, abyś zrozumiał, co masz do zaoferowania i podkreślił wartości, które dla klienta będą wiązały się z korzyściami.


Prawda jest taka, że osoby odwiedzające stronę docelową nie interesuje to, jak fantastyczny jest twój produkt. Najważniejsze dla nich jest w jaki sposób ten produkt ułatwi ich życie. Mów bezpośrednio do odbiorcy, spraw, aby poczuł się wyjątkowo. Sformułuj przekaz tak, jakbyś rozmawiał z nim twarzą w twarz. Możesz pójść o krok dalej: mów językiem, którego używasz podczas rozmowy ze znajomymi.


Zastanów się, jakie problemy czy wątpliwości może mieć odbiorca i pokaż mu rozwiązanie. Dlaczego miałby skorzystać właśnie z tego szkolenia? Tworząc treści, zadawaj sobie jedno pytanie „Co w związku z tym?”.

Wróćmy do realizacji celu, jakim jest zapisanie się na szkolenie ze skutecznego copywritingu. Obietnica, jaką składasz klientowi może zakładać, że w 4 tygodnie pozna wszystkie tajniki tworzenia treści.


CO W ZWIĄZKU Z TYM? (zapyta klient)

Poprawisz umiejętność pisania skutecznych treści

CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Już nie będziesz musiał płacić copywriterom

CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Zaoszczędzisz pieniądze, które możesz przeznaczyć na rozwój biznesu

CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Zamienisz użytkowników w klientów

CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Zdobędziesz więcej klientów

CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Rozwiniesz swój biznes

Na twoim landing page’u nie może zabraknąć:


  • Przejrzystych wartości, związanych z udziałem w szkoleniu.
  • Szczegółów związanych ze szkoleniem – data, czas trwania, cena, dokładna tematyka.
  • Krótkiego streszczenia szkolenia.
  • Intrygującego pytania, na które odpowiedź odbiorca znajdzie podczas szkolenia.
  • 30 proc. zniżki dla osób, które zapiszą się do końca miesiąca.
Teraz ubierz to w odpowiednie słowa, maksymalnie ułatw rejestrację i… to wszystko!

Możesz też zastosować zasadę 1-1-1, czyli: jeden jasny przekaz, jedna wartość i jedno CTA dla jednej strony docelowej. Nie przesadzaj z ilością informacji i nie dawaj użytkownikowi zbyt wielu bodźców. Nie możesz też zapomnieć o kilku ważnych rzeczach, które znajdziesz poniżej.

Wykorzystaj siłę nagłówka

Nagłówek strony docelowej prawdopodobnie będzie pierwszą rzeczą, jaką użytkownik zobaczy po przejściu na nią. Powinien więc być spójny z treścią, która go tu skierowała, powinien też zawierać jasny przekaz, a także wartości i korzyści, jakie odbiorca osiągnie, korzystając z danego produktu. Odbiorca powinien od początku wiedzieć, czego może oczekiwać. Po zobaczeniu nagłówka powinien poczuć, że ta treść została napisana specjalnie dla niego.

dobry landing page treśći konwertują content

Jak może brzmieć twój nagłówek?

Nagłówek powinien zawierać tyle szczegółów i konkretnych informacji, na ile to możliwe. Powinien przedstawiać twoją markę czy produkt i zawierać jasne odwołanie do CTA. Może być obietnicą lub stwierdzeniem, zachęcającym użytkownika do zapoznania się z dalszą treścią na stronie. Pozwól odbiorcy poznać twój produkt już przy pierwszym kontakcie ze stroną docelową – zwiększysz dzięki temu szansę na konwersję. Testuj w nagłówku różne rozwiązania – w jednym z nich pokaż korzyści, w innym stratę, a w kolejnym zadaj pytanie. Sprawdź, który z nich zwiększa konwersję. Wykorzystaj ten element, aby zatrzymać odbiorcę, w przeciwnym wypadku opuści stronę i prawdopodobnie już nigdy jej nie odwiedzi.

Wybierz szkolenie, które działa

W 4 tygodnie zamienisz użytkowników w klientów

Pokaż jak działa produkt

Odbiorcę zainteresował komunikat, który skierował go na landing page, nagłówek przyciągnął jego uwagę i zachęcił do czytania dalej… Czas więc na pokazanie twojego produktu w akcji! Masz zaledwie kilka sekund na zaprezentowanie go z jak najlepszej strony. Kontynuuj historię, którą zacząłeś opowiadać już na początku. Nie musi to być przedstawione w formie tekstowej – pobaw się formą. Dodaj mini-infografikę, krótkie video (poniżej dwóch minut) lub inne, interaktywne elementy. Internauci znacznie chętniej klikają w przycisk play, niż czytają paragraf tekstu.

dobry landing page treśći konwertują content

Odwołaj się do emocji odbiorcy. Zastanów się jakie cechy twojego produktu mogą wzbudzić w odbiorcach chęć jego pożądania. Skup się na przedstawieniu głównie tych cech, których potencjalni klienci będą w nim szukać. Pisząc o produkcie, dobierz słowa tak, aby odbiorca mógł zwizualizować sobie sytuację, w której z niego korzysta. Spraw, by poczuł chęć posiadania produktu i czuł ekscytację na samą myśl o osiągniętym dzięki temu efekcie.

Postaw na język korzyści

Skuteczny landing page powinien odpowiadać oczekiwaniom i potrzebom odbiorcy, którego zainteresowała treść reklamy czy wpisu, kierujących go do twojej strony docelowej. Atrakcyjne treści, jasny przekaz i korzyści sprawiają, że zwiększa się wiarygodnośc twojej marki czy produktu w oczach odbiorcy. Użytkownikowi łatwiej będzie poruszać się po takiej stronie i chętniej zapozna się z większą liczbą informacji.


Odbiorcy oczekują czegoś więcej, chcą wiedzieć co jeszcze możesz im zaoferować i jakie wiążą się z tym korzyści. Przy pierwszym kontakcie z twoim produktem, nie muszą i nie chcą znać wszystkich jego zalet i funkcjonalności. Dla nich ważne są tylko te, które ułatwią lub odmienią ich życie.

dobry landing page treśći konwertują content

Mówiąc o cechach danego produktu, pokaż od razu związane z nimi korzyści. Oferujesz szkolenie, po którym odbiorca będzie umiał stworzyć skuteczne treści? To jest jego główna cecha, a korzyścią fakt, że odbiorca zwiększy dzięki temu szanse na pozyskanie nowych klientów lub zamieni obecnych użytkowników w klientów.


Porównaj poniższe przykłady

(1)

Zapisz się do newslettera już teraz!

(2)

  • 30% zniżki na kurs skutecznego copywritingu
  • E-booka z przykładami skutecznych treści
  • Miesięczny, bezpłatny dostęp do bazy wiedzy

Zapisz się do newslettera i już teraz odbierz:

Który bardziej cię przekonał? Pierwszy z nich jest standardową formułką, którą znajdziesz niemal na każdej stronie internetowej. Drugi natomiast jasno mówi co zyskasz, zapisując się do newslettera. Wiesz, jakie korzyści się z tym wiążą i co otrzymasz po pozostawieniu swojego e-maila na stronie.

Zbuduj wiarygodność

Nie wiesz jak opisać mocne strony twojego produktu? Poproś zadowolonych klientów, aby zrobili to za ciebie. Umieść na stronie wypowiedzi osób korzystających z twojej usługi czy współpracujących z twoją firmą, dodaj ich zdjęcia czy logotypy firm, które reprezentują. Opinie innych, czyli dowód społeczny, zwiększają wiarygodność twojej marki w oczach odbiorców. Jeśli dodasz facebookowy widget, zwiększysz szansę na to, że wśród osób lubiących twoją firmę na Facebooku, odbiorca znajdzie swoich znajomych. Takie działania mogą przekonać odwiedzających do pozostawienia e-maila czy skorzystania z produktu, który oferujesz.

dobry landing page treśći konwertują content

Pokaż odbiorcy, że twoja marka jest znana i zaufało jej już wiele osób. Social proof ma ogromne znaczenie dla osób odwiedzających stronę docelową. Pozytywne opinie klientów mogą zadziałać lepiej niż tworzone przez ciebie treści.

Pisz prostym językiem

Landing page to nie miejsce, w którym możesz wyżyć się artystycznie. Zrezygnuj z truizmów czy zdań wielokrotnie złożonych, które niewiele wnoszą do całego przekazu. Daj potencjalnemu klientowi wartość. Pisz krótkimi zdaniami i używaj zwrotów, które zrozumie każdy. Nie używaj branżowego żargonu, a słownik synonimów i metafory wyrzuć do kosza. Szanuj czas odbiorcy.

Im więcej niepotrzebnych słów i ozdobników, tym niższa konwersja.

Niewiele osób czyta treści na landingu od początku do końca. Większość tylko skanuje stronę, zwracając uwagę na nagłówki, pogrubione fragmenty czy wypunktowania. Zadbaj więc o formatowanie treści na stronie, aby już po jej przeskanowaniu użytkownik wiedział z czym ma do czynienia.


Nie ma jednej, sprawdzonej recepty na liczbę słów na stronie. Odbiorca będzie czytał treść, dopóki będziesz dawać mu mocne argumenty, zachęcające do wykonania danej akcji. Stwórz tyle treści, na ile to jest konieczne. Nie więcej.

Zachęcaj do działania

Liczba akcji, jaką odbiorca powinien wykonać musi być ograniczona do minimum. Im mniej bodźców rozpraszających jego uwagę, tym większa szansa na konwertowanie odwiedzających na zaangażowanych użytkowników serwisu czy klientów twojej firmy. Wszystkie treści, które umieścisz na stronie docelowej powinny nawiązywać do akcji, jaką ma wykonać użytkownik.


CTA, czyli zachęcenie odbiorcy do wykonania danej akcji jest istotnym elementem strony docelowej, szczególnie, jeśli udało ci się przyciągnąć jego uwagę. Zaprojektuj je tak, aby przyciągało oko – jasny i skuteczny tekst powinien być umieszczony na odpowiednio dużym przycisku.

dobry landing page treśći konwertują content

Dotknij aby powiększyć

Pomyśl o przycisku jako osobnym elemencie strony. To, co na nim napiszesz ma naprawdę duży wpływ na konwersję. Głównym celem jest zapisanie się na szkolenie? Sprawdź, czy lepiej zadziała komunikat „Zapisz się już teraz!”, czy lepszym rozwiązaniem będzie uściślenie przekazu: “ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE i zamień odwiedzających w klientów”. Wyróżnij najistotniejsze hasło na przycisku, resztę umieść poza nim. Dodatkowy opis pozwoli odbiorcy zrozumieć twoje intencje - nie każdy bowiem czyta całą treść na stronie docelowej.


Na koniec pamiętaj, aby dokładnie przejrzeć wszystkie treści na stronie i nanieść ewentualne poprawki. To równie ważne, jak dobór odpowiednich słów. Błędy na stronie mogą zniechęcić użytkowników i zmniejszyć twoją wiarygodność. A chyba tego nie chcesz? Pamiętaj też o spójnych komunikatach. Jeśli zachęcasz użytkowników do pozostawienia e-maila na stronie, używaj wszędzie tej samej formy. Nie stosuj zamiennie e-maila, emaila czy maila – zdecyduj się na jedną odmianę.


Jeśli masz za sobą wszystkie powyższe kroki, to już część sukcesu. Warto jednak testować różne warianty i sprawdzać, które teksty działają lepiej i przynoszą wyższy współczynnik konwersji. Pamiętaj też, aby wiedzieć, do kogo mówisz – bez znajomości grupy docelowej twoje działania mogą pójść na marne.

W skrócie

  • Stwórz nagłówek spójny z treścią, która przekierowała odbiorcę na landing page. Przyciągnij jego uwagę i zachęć do pozostania na stronie.
  • Skup się na możliwościach i korzyściach dla odbiorcy, a nie na sobie i wychwalaniu swojego produktu.
  • Najpierw stwórz treść, później zaprojektuj elementy strony.
  • Używaj języka korzyści i zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy.
  • Sformatuj treść i wyróżnij najważniejsze informacje – ludzie często tylko „skanują” treść.
  • Sformułuj jasne CTA.
  • Zadbaj o spójną pisownię, pozbawioną literówek czy błędów ortograficznych i gramatycznych.
  • Testuj i sprawdzaj, które treści działają lepiej.
  • Brakujące elementy = niska jakość.

Pobierz ebook #dobrylanding i przekonaj się, jak łatwo zrobić skuteczny landing page!

Pobieram ebooka!



_

Sandra Wróbel-Konior

Senior Content Manager w Dajemyslowo.com


Od kilku lat związana z marketingiem internetowym, doświadczenie zdobywała w agencjach interaktywnych, mediach internetowych i tradycyjnych. Dziennikarka z zawodu, internetowy wyjadacz z zamiłowania. Miłośniczka content marketingu, nowych technologii i trendów, które zmieniają spojrzenie na marketing.

Chcesz dostawać informacje o kolejnych akcjach?

Wiesz już wszystko?

Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na newsletter!

Zapisz się!

Wiesz już wszystko? Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>
×