Spis treści >> Podstawowe elementy landing page'a

Podstawowe elementy landing page

Maciej Loch

Landing page, narzędzie coraz częściej wykorzystywane przez marketerów do zwiększania skuteczności prowadzonych działan marketingowych - od kampanii SEM, przez e-mail marketing po wszelaką formę promocji w social media.

Poznaj 5 elementów, jakie mają największy wpływ na zwiększenie konwersji landing page i zadbaj o ich optymalizację!

1. Unique selling proposition

a. Nagłówek przewodni

b. Nagłówek wspomagający (wyjaśniający)

c. Nagłówek podtrzymujący

d. Nagłówek zamykający

2. Obraz lub video → przedstawiający produkt/usługę w kontekście użycia

3. Treść → prezentująca korzyści lub właściwości produktu/usługi

4. Wiarygodne potwierdzenie skuteczności → social proof

5. Wezwanie do działania → call to action

Makieta przykładowego Landing Page z formularzem

Makieta przykładowego Landing Page zachęcającego do wykonania akcji

Z myślą o użytkownikach, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki na platformie, polecam skorzystać z następującego szablonu landing page: https://landingi.com/pl/szablony-landing-page/prosty-wzor. Jest to szablon, który łatwo dopasujesz do Twoich potrzeb, kolorystyka jest prosta, co ułatwi Ci personalizację strony, zgodnie z Twoimi potrzebami.

Unique selling proposition

Unique selling proposition → unikalna oferta/unikalna wartość.

Przedstaw użytkownikowi główną korzyść płynącą z oferty.

Nagłówki wykorzystywane na stronach docelowych:

1. Nagłówek przewodni

Celem tego nagłówka jest upewnienie użytkownika, że znalazł się we właściwym miejscu. Dlatego powinien on być powtórzeniem nagłówka, jaki został użyty we wcześniejszych działaniach (reklamie AdWords, newsletterze). Może zostać lekko zmodyfikowany, pod warunkiem, że zostanie zachowany główny przekaz i nagłówek dodatkowo odpowie na pytanie "dlaczego warto skorzystać z oferty".

2. Nagłówek wspierający

Nagłówek wspierający nie jest niczym innym jak podtytułem. Celem jego jest po prostu uszczegółowienie przekazu zawartego w nagłówku przewodnim. Powinien informować użytkownika o głównych korzyściach wynikających z korzystania z oferty.

3. Nagłówek podtrzymujący uwagę

Celem tego nagłówka jak sama nazwa wskazuje jest podtrzymanie uwagi.

Powinien on w swoim przekazie nawiązywać do "języka korzyści" i odpowiadać na pytanie, jak produkt/usługa może rozwiązać problem użytkownika lub zaspokoić jego potrzebę.

4. Nagłówek końcowy

Nagłówek końcowy ma za zadanie wzmocnić przekaz główny na tyle, aby użytkownik zdecydował się na kliknięcie w przycisk Call to action (jeśli jeszcze tego nie zrobił).


WSKAZÓWKA: Umieść go bardzo blisko CTA na końcu strony.

Obraz lub video przedstawiające produkt/usługę w kontekście użycia

Użytkownicy bardzo często opierają swoje decyzje na podstawie wizualnych przekazów.

Dlatego zdjęcia oraz filmy wideo powinny w jasny sposób pokazywać jak dany produkt pomaga w rozwiązywaniu problemów użytkownika. Czyli należy zaprezentować go od strony praktycznej.

Alternatywą jest także pokazanie osób, z którymi użytkownik może się utożsamiać. Może to być specjalista z danej dziedziny lub znany sportowiec polecający produkt/usługę. Wszystko zależy od tego, do jakiej grupy docelowej kierujemy przekaz.

Treść (język korzyści)

Zajmując się na co dzień pomocą w tworzeniu landing page’y bardzo często spotykam się z tym, że strona docelowa zamiast skupiać się na pokazywaniu korzyści, poświęcona jest owszem produktowi/usłudze, ale zawiera informacje "nieprzydatne" dla użytkownika. Czyli opis specyfikacji technicznej oraz historię firmy.

Cała treść powinna być skupiona na końcowym użytkowniku oraz jego korzyściach. Opisz jak piękny będzie świat po skorzystaniu z Twojej oferty.

WSKAZÓWKI:

- wyeksponuj korzyści tak, aby użytkownik dostrzegł je już po pierwszym przeskanowaniu strony wzrokiem. Umieszczaj je już na poziomie nagłówków.

- znaczenie ma sposób edycji treści - stosuj wypunktowania, oraz pogrubienia dla kluczowych informacji.

Tak wygląda zły przykład przedstawiania zalet produktu (na podstawie specyfikacji technicznej):

"Fotel ma ergonomiczny kształt."

Uwaga: Co za różnica, jaki kształt ma fotel? Informacja nie mówi o żadnej korzyści, tylko o wyglądzie fotela.

Tak wygląda dobry przykład przedstawienia zalet produktu dla klienta: "Pracujesz przy biurku? Ergonomiczny kształt fotela sprawi, że już nigdy nie będą boleć Cię plecy."

Tak skonstruowany opis odpowiada na pytanie, dlaczego warto kupić produkt (rozwiązuje problem bolących pleców).

Nawiązując do powyższego przykładu - aby przejść na język korzyści, wystarczy zadać sobie pytanie - "Jak polepszy się życie użytkownika, jeśli zakupi dany produkt". Każdą techniczną ciekawostkę można przedstawić w podobny sposób - spróbuj sam.

Potwierdzenie skuteczności (social proof)

Na pewno widziałeś reklamy, w których dentysta poleca pastę do zębów lub lekarz syrop na kaszel. Przedstawienie produktu/usługi, wraz z opinią eksperta ma na celu przekonanie odpowiedniej grupy odbiorców o tym, że produkt jest wartościowy i sprawdzony przez specjalistów.

Użytkownik korzysta również zdecydowanie częściej z oferty, jeśli produkt został pozytywnie oceniany przez innych (zwykłych) użytkowników z tej samej grupy docelowej (peer). Opinie są w stanie szybciej przekonać niezdecydowanych niż opis samego produktu. Przekonujące mogą być także informacje o nagrodach przyznanych produktowi/usłudze. Warto to wykorzystać tworząc przekaz dopasowany do odbiorcy.

WSKAZÓWKA: Ważne, aby przedstawione opinie były prawdziwe - można z powodzeniem wykorzystać pochlebne komentarze zostawiane na Fanpage’u, na stronie internetowej lub po prostu poprosić kilku klientów o wyrażenie opinii/napisanie recenzji.

Wezwanie do działania - Call To Action (CTA)

Call to action musi być powiązane z celem strony. Powinno być jedno (nie zamieszczaj kilku przycisków o różnych "wezwaniach"), ale może na stronie powtórzyć się wiele razy (ponad linią zgięcia, poniżej linii zgięcia).

Czym charakteryzuje się dobre Call to action? Powinno odpowiadać na pytania:

1. “Gdzie mam kliknąć?”

Poszczególne elementy strony powinno kierować wzrok użytkownika w stronę CTA.

WSKAZÓWKI:

  • Wykorzystaj strzałkę do wskazania kierunku, w którym ma podążać wzrok użytkownika lub zdjęcie, na którym osoba wskazuje palcem albo patrzy w kierunku CTA.
  • Używaj kontrastowych kolorów. Jeśli na landing page'u dominuje kolor niebieski, użyj pomarańczowego lub czerwonego dla CTA. Pamiętaj, że ten element musi się wyróżniać na stronie.

2. “Co się stanie, gdy kliknę?”

Hasło zamieszczone na przycisku powinno wyjaśniać, co się wydarzy po zrealizowaniu akcji. Musi nawiązywać do tematyki landing page'a. Jeśli celem strony jest zachęcenie do zapisu na webinar, CTA powinien brzmieć np. “Zarezerwuj mi miejsce”, “Zapisuję się”. Jeśli celem jest pobranie darmowego e-booka, przycisk CTA powinien przybrać formę np. “Pobierz darmowy e-book”.

WSKAZÓWKA: Nie zamieszczaj CTA powodujących różne skutki. Jeśli celem landing page'a jest wypełnienie przez użytkownika formularza, nie wstawiaj dodatkowo przycisku odsyłającego do strony firmy lub zupełnie innej oferty. Jeśli to zrobisz, użytkownik najprawdopodobniej zacznie czytać treść nowo otwartych stron, a szanse, że wróci do landing page'a i wypełni formularz maleją do 0.

Przykłady alternatywnych układów treści dla dobrze konwertujących stron docelowych

Przy każdej nowej kreacji strony docelowej - zalecam rozpoczęcie pracy od odwzorowania jednej z przedstawionych prostych makiet. Nie trzeba używać wszystkich 5 elementów. Można eksperymentować z eliminacją niepotrzebnych części. Natomiast na początek nie polecam dodawać kolejnych części strony.


Życzę miłego tworzenia i zapraszam do podzielenia się swoimi doświadczeniami :)

Pobierz ebook #dobrylanding i przekonaj się, jak łatwo zrobić skuteczny landing page!

Pobieram ebooka!




_

Maciej Loch

Customer Success Manager w Landingi.com.


Odpowiada za relacje z klientami na rynku lokalnym i międzynarodowym. Podpowiada jak wykorzystywać narzędzie w swoim biznesie, a także jak osiągnąć założony przez klienta cel - zoptymalizować konwersję, stworzyć wizualnie estetyczny i zoptymalizowany landing page i wiele innych.

Wiesz już wszystko?
Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>

Chcesz dostawać informację o kolejnych akcjach?

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na newsletter!

Zapisz mnie

Wiesz już wszystko? Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>
×