Spis treści >> Reklama Linkedin

Jak tworzyć efektywne reklamy na LinkedIn?

Marcin Czajka

LinkedIn - największa sieć profesjonalistów

W obecnym czasie obecność w social media, to nie novum, a właściwie media społecznościowe traktowane są jako pozycje obowiązkowe w wielu media planach. Rynek reklamowy rozwija się na tyle dynamicznie, że za tym trendem także dawno poszli marketerzy B2B. Jednak oni najbardziej zwracają uwagę na efekty. Zwrotem z inwestycji może być wartościowy ruch pozyskany na witrynie, własna baza e-mailowa, dane o użytkownikach wykorzystywane do remarketinngu, leady, prospekty, czy finalnie sprzedaż. Aby osiągać wspomniane korzyści należy trafiać najcelniej do grupy docelowej. W tym zdecydowanie pomoże nam LinkedIn.com.

LinkedIn reklamy landing page dobry landing

żródło: LinkedIn.com

LinkedIn jest największą siecią profesjonalistów na Świecie. W tej chwili liczba zarejestrowanych użytkowników przekracza 400 mln! Jeżeli przyjrzymy się sytuacji w Polce to poza GoldenLine.pl właściwie nie posiada konkurencji. Z 1,8 mln zarejestrowanymi polskimi kontami i miesięcznymi 9 mln odsłonami jest atrakcyjną bazą i powierzchnią dla reklamodawców.

Największa siła LinkedIn – targetowanie

LinkedIn reklamy landing page dobry landing

Poza oczywistym aspektem biznesowego charakteru Serwisu, LinkedIn posiada mechanizm pozwalający na chirurgiczną wręcz precyzję w selekcji odbiorców reklamy. Do dyspozycji posiadamy wiele zmiennych. Dzięki temu możemy z naszym przekazem reklamowym dotrzeć do określonych osób decyzyjnych czy firm, na które żadne działania typu cold mailing nie przynoszą określonego efektu.

LinkedIn reklamy landing page dobry landing
  • Nazwa firmy - jesteśmy w stanie dotrzeć do użytkowników reprezentujących wybrane firmy, a także wykluczać te podmioty, z którymi kontaktowaliśmy się wcześniej.
  • Branże - ich lista jest długa, dzięki nim możemy dobrać odpowiednią specjalizację odbiorców, np. branża Medical.
  • Wielkość firmy - wyrażona w liczbie zatrudnionych pracowników. Jeśli interesują nas wyłącznie duże firmy, warto skorzystać właśnie z tej opcji.
  • Stanowisko - wybierając jego nazwę, funkcję (np. księgowość, consulting), lub Seniority Level, czyli segmentacja względem hierarchii organizacyjnej (Manager, CxO, Właściciel, itd.). Dzięki tej zmiennej dotarcie do IT Managera z branży finansowej nie jest dla nas problemem.
LinkedIn reklamy landing page dobry landing
  • Wykształcenie - rzadko używana zmienna, gdyż z założenia większość użytkowników LinkedIn zajmujących wyższe stanowiska posiada wyższe wykształcenie.
  • Umiejętności - wszystko to co poznaliśmy podczas naszej kariery, np. zarządzanie flotą firmową, obsługa pakietu MS Office, itd. Rekomendujemy wykorzystanie przede wszystkim tej opcji selekcji grupy celowej, gdyż dzięki temu dotrzemy jeszcze dokładniej do klientów. Jeśli szukamy programistów, warto operować takimi hasłami jak html5, flash, c+, java, itd.
LinkedIn reklamy landing page dobry landing
  • Przynależność do grup dyskusyjnych - jeżeli powyższe kryteria nie spełniają naszych oczekiwań i mamy już przygotowany profil chcemy dotrzeć do osób interesujących się zagadnieniami CPL, CPA, to… najlepiej ich szukać na grupach związanych z performance marketingiem. Wykorzystajmy to, poświęćmy cenne minuty na odpowiedni research takich mini społeczności.
LinkedIn reklamy landing page dobry landing
  • Płeć.
  • Wiek - dostępne przedziały wiekowe, to 18-24 25-34 35-54 55+
  • Lokalizacja - poza Polską (czy innymi krajami) możemy wyszukiwać użytkowników po miastach lub województwach.
  • Użytkownicy podobni do naszego TG - czyli konta wykazujące podobną aktywność i posiadające zbliżone dane profilowe do naszej grupy docelowej. Warto mieć to na uwadze.
LinkedIn reklamy landing page dobry landing

Dobór odpowiedniej formy reklamowej

Aby tworzyć efektywne kampanie reklamowe należy oczywiście zacząć od zdefiniowania grupy docelowej. To podstawa. Natomiast dalszym, równie istotnym etapem jest określenie celu kampanii. To pozwoli nam na dobór odpowiedniej formy reklamowej.


Skupmy się na pozyskiwaniu leadów wykorzystując Landing Page z formularzem. Przy tego typu działaniach najlepiej sprawdzają się kampanie rozliczane za CPC (przekierowanie na witrynę). Do wyboru mamy 2 typy reklam:


Sponored Updates

Reklamy bazujące na wpisach Company Pages (profile firmowe) zawierające tekst, grafikę, video, lub link z odpowiednią ikoną. Forma reklamy dość dobrze znana z serwisu Facebook.com. Zdjęcia w promowanych postach powinny zachęcać do kliknięcia, wszelkie call-to-action przyciski są wskazane.

LinkedIn reklamy landing page dobry landing

Reklamy tekstowe

To formaty bazujące w pełni na tekście, lub niewielkiej (50x50 pikseli) grafice. Ich minusem jest rozmiar. Nie są to formaty bardzo dobrze widoczne, jednak ten pozorny defekt pozytywnie wpływa na wyniki kampanii. Dlaczego? Gdyż panuje tu zasada „im mniejszy format reklamowy, tym bardziej świadome kliknięcie”. Wyniki z tego typu reklam osiągają nawet do 10% współczynnika konwersji!

LinkedIn reklamy landing page dobry landing
Optymalizacja kampanii reklamowej

Świetnym pomysłem na zwiększenie skuteczności reklam jest przygotowanie od kilku do kilkunastu różnych wariantów tekstowych i graficznych. Wbrew pozorom całkiem sporo możemy umieścić w tym niewielkim obszarze 50x50 pikseli. Mając wiele kreacji jesteśmy w stanie analizować dokładniej jakiego typu hasło lub grafika działa najlepiej, oraz przez jaką grupę odbiorców dana reklama jest najchętniej klikana.

LinkedIn reklamy landing page dobry landing

Warto również operować stawkami deklarowanymi za kliknięcia, budżetem dziennym, oraz czasem emisji. Jeżeli chcemy przyspieszyć kampanię, skróćmy czas realizacji, podnieśmy stawki za kliknięcie (jednak pamiętajmy aby tego dokładnie pilnować, gdyż przy nieumiejętnym wykorzystaniu tego rozwiązania możemy wydać więcej niż pozwala na to założony budżet).

LinkedIn reklamy landing page dobry landing

Co jeżeli wykonaliśmy wszystkie powyższe kroki, a brakuje nam efektów? Postawmy na remarketing. Już podczas tworzenia Landing Page powinniśmy pomyśleć o zaszyciu kodów śledzących Google, Facebook w kodzie naszej strony docelowej. Wysoka stawka za kliknięcie w LinkedIn zwróci się wielokrotnie podczas gdy będziemy mieli do dyspozycji unikalną, skrojoną na miarę bazę ciasteczek z LinkedIn.

Podsumowanie

Pomysłów na wykorzystanie LinkedIn w kampaniach reklamowych nie brakuje! Serwis ten jest unikalnym miejscem, które skupia specjalistów i osoby decyzyjne w jednym miejscu.


Jeżeli wykorzystujesz LinkedIn do celów biznesowych zapewne zauważyłeś, że masowe zapraszanie kontaktów oraz wysyłanie im hurtowych wiadomości nie przynosi zamierzonych efektów. Może wręcz niekorzystnie wpłynąć na odbiór firmy przez osoby masowo spamowanie taką korespondencją.

Reklama na LinkedIn da możliwość łatwego dotarcia do wybranych osób. Takie działania z pewnością przydają się przy niestandardowych rekrutacjach, które wymagają określonych kompetencji czy przy budowaniu świadomości określonego produktu. Dobrze stargetowana reklama dotrze do właściwe adresata, co przełoży się na wymierne korzyści finansowe.

Pobierz ebook #dobrylanding i przekonaj się, jak łatwo zrobić skuteczny landing page!

Pobieram ebooka!




_
Marcin Czajka
Managing Partner w Online Media Planners




Pierwsze kroki w branży stawiał w 2005 roku planując i wdrażając strategie komunikacji online w rodzinnym biznesie. W latach 2008-2012 roku związany z działem reklamy serwisu GoldenLine, później rozwijał produkty marketingowe serwisu LinkedIn w ramach agencji BAN. W 2013 roku wspólnie z OAN stworzył pierwszą w Polsce agencję Social Media dla rynku B2B i HR pod nazwą GravityAd a od sierpnia 2015 dołączył do Online Media Planners jako Partner Zarządzający odpowiedzialny za social media, rozwiązania dla rynku HR/EB i rozwój biznesu. Prywatnie szczęśliwy tata, entuzjasta szwedzkiej motoryzacji i koszykówki.

Chcesz dostawać informacje o kolejnych akcjach?

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na newsletter!

Zapisz mnie

Wiesz już wszystko?

Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>

Wiesz już wszystko? Wypróbuj Landingi

Zakładam konto >>
×